top of page
Woonmaatschappij Dender-Zuid

Nieuwe huurprijzen voor 2025 verstuurd door Woonmaatschappij Dender-Zuid

De huurders van Woonmaatschappij Dender-Zuid ontvangen binnenkort een brief met hun nieuwe huurprijsberekening in de bus. Naast deze berekening bevat de enveloppe ook enkele andere documenten. We zetten het even op een rijtje.


Nieuwe huurprijs vanaf 1 januari 2025


Vanaf 1 januari 2025 geldt de nieuwe huurprijs. Deze prijs wordt jaarlijks aangepast op basis van de gegevens waarover Woonmaatschappij Dender-Zuid beschikt via de Kruispuntbank.


De huurprijs wordt berekend met de volgende formule:

Inkomen / 54 - gezinskorting - patrimoniumkorting + huurlasten + energiecorrectie = huurprijs


Factoren die de huurprijs bepalen


De huurprijs is afhankelijk van meerdere factoren:


  • het gezinsinkomen,

  • het aantal kinderen ten laste,

  • de aanwezigheid van een gezinslid met een erkende handicap,

  • de waarde van de woning.


Meer informatie over de huurprijs van een sociale woning staat te lezen op de website van de Vlaamse overheid: De huurprijs van een sociale woning



Controleer de gegevens nauwkeurig


Het is belangrijk dat huurders de gegevens op de berekeningsfiche die ze ontvangen goed controleren.


  • klopt de gezinssamenstelling?

  • het aantal personen ten laste?

  • gegevens over invaliditeit?

  • inkomensgegevens?



Wat te doen bij fouten?


Als er onjuistheden zijn, kunnen huurders hun opmerkingen en eventuele bewijsstukken sturen naar huur@denderzuid.be. Op de dienst huuradministratie beantwoorden ze deze mails zo snel mogelijk. Het is ook belangrijk om te weten dat een aanpassing van de nieuwe huurprijs retroactief kan gebeuren.


Betalen op het correcte rekeningnummer


We roepen de huurders op om het rekeningnummer waarop ze hun huur storten te controleren: BE45 7805 5014 3189. Ook de gestructureerde mededeling correct vermelden is belangrijk. Enkel zo weten we welke huurder heeft betaald.

 

Informatiefolder “Onderhoud en herstellingen”


De huurders ontvangen eveneens de informatiefolder over “onderhoud en herstellingen” van hun woning. Daarin vinden ze informatie over wie verantwoordelijk is voor welk onderhoud en de contactgegevens van de externe herstellingsdienst Equans. De herstellingsdienst Equans is nieuw voor sommige huurders. Equans kan door huurders rechtstreeks gecontacteerd worden bij problemen met verwarming, warmwaterboiler, sanitaire toestellen, regenwaterpomp.


Voor vragen kunnen de huurders terecht bij de contactpersoon voor hun regio:

  • Huurders in Aalst bij Valerie

  • Huurders in Ninove en Geraardsbergen bij Annelien

  • Huurders uit Denderleeuw, Erpe-Mere, Haaltert, Lede en Wichelen bij Eva.

De contactgegevens staan vermeld in de brief die ze ontvingen.

179 weergaven
bottom of page